понеділок, 5 вересня 2022 р.

05.09.2022р.

 Посилання на онлайн-урок: (початок 10:30): https://meet.google.com/dhz-gfjx-okf

Вчитель Кобзар Л.В.

Тема Вишивання композиції серветки пів хрестовими та хрестовими швами

Вчитель: В давнину жив молодий муляр. Він фарбував паркани та стіни будинків і здавалося був задоволений своїм життям, але ніхто не знав, що в нього є потаємна мрія. Муляр усім серцем хотів стати художником. Якось він стояв на мосту і дивився як у воді грають сонячні зайчики, схожі на маленьких сріблястих рибок.

Як би я хотів передати хоча б частину краси, що оточує нас! – вигукнув він.

І тут сталося диво.

Ніби почувши його слова, на нього зійшла іскра натхнення. У ту ж мить хлопець зрозумів, як відродити на полотні сріблясті промінці на заході, тремтіння листя, коли дмухає теплий вітерець, та краплинку роси на бутоні троянди.

Юнак купив полотно й фарби, та сповнений творчим духом узявся до роботи. З ранку до вечора він сидів за мольбертом, але не почувався стомленим. З кожним днем росла його майстерність і от прийшов час, коли його стали називати майстром.

І от щоб розбудити таку  іскру натхнення, давайте сьогодні разом запалимо вогник творчості, який допоможе нам в праці

А заодно, під час уроку ми будемо думати над питанням:

Що головне праця чи натхнення?(записую на дошці)

І в кінці уроку, я сподіваюсь, знайдемо аргументовану відповідь на нього.

Можу впевнено сказати, ваші пальчики вже багато що вміють; писати, рахувати, ліпити з пластиліну, і грати на музичних інструментах, різати ножицями папір і тканину. Ними ви швидко натискаєте на потрібні місця в своїх телефонах, готуєте собі бутерброди, засиляєте нитку в голку , та… хіба все порахуєш. Ось і сьогодні ми дамо вашим пальчикам можливість помалювати, повирізати, повишивати і коли вони закінчать працювати ми всі разом порадіємо з  того,  який гарний вийшов результат нашої співпраці,  нашого спілкування. Але спочатку згадаємо, що ми робили на попередніх уроках, чому навчилися, що зробили. Отже:

·        Актуалізація опорних знань і вмінь.

1.     Які види пів хрестових швів вам відомі?

2.     Що вам відомо про вишивку?(Прикрашання за допомогою різного виду стібків нитками, перлами, бісером тощо)

3.     Які вироби прикрашають вишивкою?

Опитування *Чарівна  шкатулка*

Щоб перевірити як ви засвоїли попередній матеріал ми з вами зараз використаємо чарівну шкатулку, де знаходяться білетики надії, або просто листочки з питаннями. Кожний витягає по одному питанню. Правильна відповідь додає 1 бал до оцінки за вашу практичну роботу.  Якщо не знаєте відповідь, бал отримає той, хто відповість. Є там і листочок приз, там тому хто його витягне додаємо бал бонус, як аванс для того, щоб працювати краще на уроці без питання(по бажанню)

 

·        Мотивація навчальної діяльності.

Учням пропонуються для ознайомлення зразки вишивок: хрестиком, лічильною та вільною гладдю.

·        Що спільного і відмінного між швами? Як їх використати в вишиванні виробів?

Щоб обґрунтувати відповіді ми повинні детальніше ознайомитись із технікою виконання

·        Повідомлення теми , мети уроку

·        Постановка завдань уроку перед учнями

Знати: Види швів; поняття «композиція»; санітарно-гігієнічні вимоги та правила техніки безпеки під час роботи, організацію робочого місця

Вміти: правильно організувати свою роботу, використовуючи інструменти і матеріали для вишивання, закріплювати нитку в «петлю», за допомогою шва «назад голкою», поперечним стібком; підбирати найпростіші візерунки для вишивання,розрізняти та виконувати шви в композиції серветки;

 

·        Вивчення нового матеріалу

Композиція – творче поєднання елементів узору, об’єднаних змістом, кольором, формою. Правильно створена композиція, гарно підібрані кольори є прикрасою вишитого виробу.

Композиція вишивки для виробу повинна відповідати певним художнім вимогам:

• форма, призначення та якість матеріалу оздоблювального виробу;

• узор повинен відповідати характеру переплетення ниток і роду волокон тканини;

• вишивка повинна відповідати вимогам до даного виробу, не повинна заважати його практичному призначенню.

Основними правилами композиційної побудови для вишивання є:

а) відповідність основній темі;

б) знаходження композиційного центра;

в) пропорційність і симетричність розташування елементів узору;

г) рівновага й закон ритму.

Щоб вишивка виглядала гарно, необхідно правильно розмістити її на виробі (серветці, доріжці тощо), а форми й розміри її повинні гармоніювати з формою й розмірами виробу.

 

 

·        Практична робота

1.     Правила ТБ при вишиванні виробів , організація робочого місця, санітарно-гігієнічні вимоги

2.     Користуючись ілюстраціями, методом фантазування дібрати орнаменти для вишивання

3.     Вишивання серветки

Руханка2 

·        Закріплення знань та вмінь

1.     Розкриття яких понять дало вам змогу виконати практичну роботу? (композиція, пів хрестові шви)

2.     По якій тканині краще вишивати цими швами?

3.     Із якими іншими швами ви поєднали ці шви?

·        Оцінювання роботи учнів на уроці

·        Домашнє завдання

Принести матеріали для вишивання

·        Прибирання робочого місця.

 

Додаток

Питаня в скриньці

 Які вишивані речі є у вас удома?

Що ви знаєте швацьке приладдя, яке використовують під час вишивання?

Які вироби можна прикрашати вишивкою?

З якими швами ви ознайомилися в початкових класах?

Яких правил безпечної праці слід дотримуватися під час вишивання?

Забороняється підносити голку та ножиці близько до… (очей, обличчя)

Голки та шпильки зберігають у… (спеціальній коробочці або гольниці)

Забороняється вколювати голку в… (одяг)

Перед початком вишивання руки потрібно… (помити)

Під час вишивання сидіти… (прямо), роботу тримати на відстані… (25–30 см) від очей.

 Коли можна у вишивці використати нитки для в’язання?

Шви, які виконуються на тканині будь-якого переплетення по малюнку називають …. (вільними.)

Лічильними називають шви, під час вишивання яких …..(рахують кількість ниток)

А як перенести малюнок на тканини?

Скільки треба вишити ще серветок, щоб використовувати їх для сервірування столу?

Якої форми можуть бути серветки щоб використовувати їх для сервірування столу

Якого кольору тканина може бути щоб використовувати її в серветках для сервірування столу?

Якої довжини має бути нитка для вишивання? Яка потрібна голка?

Які шви в вишивці називаються двосторонніми?

 Що спільного в вишиванні всіх пів хрестових швів?